Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Τα αστέρια λένε Αβε Μάγια...

Η «απόλυτη μπαλαρίνα» Πλισέτσκαγια έρχεται ξανά στη χώρα μας και θα συμμετάσχει σε ένα γκαλά προς τιμήν της, αύριο και μεθαύριο, με διάσημους χορευτές.

Eχει χαρακτηρισθεί ως «ιερό τέρας» του χορού και ως η «απόλυτη μπαλαρίνα», συγκρινόμενη μόνο με τη μεγάλη Αννα Πάβλοβα. Μπαλαρίνα-θρύλος, η Μάγια Πλισέτσκαγια, 86 ετών σήμερα, αειθαλής και με κέφι και διάθεση για ζωή, έρχεται ξανά στη χώρα μας για να συμμετάσχει σε ένα γκαλά προς τιμήν της, με τίτλο «Αβε Μάγια».

Οι παραστάσεις θα δοθούν αύριο και μεθαύριο στο «Μέγαρο Μουσικής Αθηνών», στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης». Στο γκαλά τη διάσημη μπαλαρίνα θα τιμήσουν για τη μεγάλη της προσφορά στο μπαλέτο αστέρια του χορού από συγκροτήματα με τα οποία η ίδια όχι μόνο συνδέθηκε, αλλά κυριολεκτικά «δέθηκε», όπως το Μπολσόι, το Μαριίνσκι, το Βασιλικό Μπαλέτο της Αγγλίας, το Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας, την Οπερα του Παρισιού, αλλά και το συγκρότημα του Κάρλος Σάουρα, αφού από το 1993 η Μάγια Πλισέτσκαγια έχει και την ισπανική υπηκοότητα.
Τα αστέρια λένε Αβε Μάγια
Σε αυτές τις βραδιές το κοινό θα παρακολουθήσει αποσπάσματα από αγαπημένα γνωστά μπαλέτα όπως «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «Κουρσάρος», «Ζιζέλ», επιδείξεις τεχνικής στο «Αρτεμις και Ακταίων», νεοκλασικά αριστουργήματα κατά το «Τσαϊκόφσκι πα ντε ντε» και «Who cares» του Μπαλανσίν (το τελευταίο σε μουσική Γκέρσουιν), «Κάρμεν» του Αλόνσο, καθώς και σπανιόλικη ατμόσφαιρα που θα προσφέρει η φαρούκα από το «Τρίκωχο Καπέλο» του ντε Φάλια και το «Κορίτσι από Φωτιά» του Ροντρίγκες.
Μεγάλη στιγμή του γκαλά είναι η προβολή ταινίας από τη ζωή και τις εμφανίσεις της Μάγιας Πλισέτσκαγια, κατά τη διάρκεια της μεγάλης, παγκοσμίως, καριέρας της. Εκπληξη το κλείσιμο της παράστασης με την εμφάνισή της στη σκηνή του «Μεγάρου Μουσικής Αθηνών», όπου θα παρουσιάσει το, ειδικά χορογραφημένο γι' αυτήν από τον Mορίς Μπεζάρ, «Αβε Μάγια». Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Παρίσι, όπου πριν από λίγο καιρό είχε πραγματοποιηθεί το ίδιο γκαλά, ο Πύργος του Αϊφελ είχε «ντυθεί» με ένα μεγάλο πανό που έγραφε «Aβε Μάγια».
Η Μάγια Πλισέτσκαγια θεωρείται ως μία από τις μεγαλύτερες χορεύτριες του 20ού αιώνα, στην οποία έχει απονεμηθεί ο κορυφαίος και εξέχων τίτλος της «Απόλυτης Πρώτης Μπαλαρίνας». Γεννήθηκε στη Μόσχα το 1925, άρχισε τον χορό από την ηλικία των 3 ετών, μπήκε το 1934 στη σχολή Μπαλέτου της Μόσχας (Ακαδημία Μπαλέτου Μπολσόι) απ' όπου αποφοίτησε στα 18 της για να ενταχθεί αμέσως στο δυναμικό του Μπαλέτου Μπολσόι, όπου μετά από λίγους μήνες έγινε πρίμα μπαλαρίνα. Εκεί ξεκίνησε την καριέρα της με τον ρόλο στο «Θάνατο του Κύκνου», τον οποίο έχει ερμηνεύσει μοναδικά και ανεπανάληπτα, ενώ στα 22 χόρεψε τη «Λίμνη των Κύκνων», η οποία έχει χαρακτηρισθεί ως η καλύτερη ερμηνεία που έχει γίνει ποτέ.
Η έντονη χορευτική δεινότητα που τη διέκρινε καθώς επίσης και η μεγάλη ικανότητα προσαρμογής της τής χάρισαν μεγάλη επιτυχία και δόξα σε πρωταγωνιστικούς ρόλους στα έργα: «Δον Κιχώτης», «Ραϊμόντα», «Σπάρτακος», «Καρυοθραύστης», «Ωραία Κοιμωμένη» κ.ά. Το 1967 χόρεψε «Κάρμεν» και το 1972 την «Αννα Καρένινα», σε μουσική του συζύγου της συνθέτη και πιανίστα Ροντιόν Σέντριν.
Το 1973 ο Ρολάν Πετί δημιούργησε για αυτήν το «La Rose Malade» και αργότερα ο Μορίς Μπεζάρ χορογράφησε γι' αυτή την «Ιζαντόρα». Το 1984 διηύθυνε το μπαλέτο της Οπερας της Ρώμης και το 1990 το Εθνικό Λυρικό Μπαλέτο της Ισπανίας. Το 1994 κυκλοφόρησε τα απομνημονεύματά της, «Εγώ, η Μάγια Πλισέτσκαγια». Το 2000 ίδρυσε με τον σύζυγό της το «Ιδρυμα Μάγια Πλισέτσκαγια - Ρ. Σέντριν», με έδρα τη γερμανική πόλη Mέιν και σκοπό τη διατήρηση ? διαχείριση του αρχείου και την πρόσβαση στην καλλιτεχνική δουλειά και των δύο.

  • ΟΡΟΣΗΜΟ
  • Με την ευκαιρία του γκαλά για τα 80ά της γενέθλια το 2005, όπου ερμήνευσε το «Aβε Μάγια», οι Financial Times έγραψαν: «Η Μάγια ήταν και είναι ακόμα και σήμερα μία σταρ, ένα ιερό τέρας του μπαλέτου, η τέλεια επιτομή για τη θεατρική δόξα, ένα φωτεινό, λαμπερό ορόσημο σ' έναν κόσμο που όλο και περισσότερο λείπουν τα μεγάλα ταλέντα, μια ομορφιά στον κόσμο της γοητείας του μπαλέτου». 
                                                                                                         Πηγή:www.ethnos.gr


    Δεν υπάρχουν σχόλια: